lördag 14 december 2019

"Be splendid and choose adventure"

Jag har en fin metallbricka där jag samlar alla min små överblivna dekorationer, små bitar papper, spets m.m. från mina senaste projekt. Jag har det senaste halvåret verkligen försökt använda dessa samlade skatter, antingen på nya projekt eller så har jag skapat ett nytt projekt av bara sparade saker. Ett äventyr i sig!

Be splendid and choose adventure"


Hur gjorde jag och vad använde jag?
Med hjälp av ett dies set från Crealies stansade jag ut tags i räfflad cardstock/ wellpapp, brun kartong och ett presentpapper.
Jag distressade alla mina kanter med Gathered Twigs, Walnut Stain och Black Soot.
Jag gillar verkligen Tim Holtz ram och brukar använda den ofta. Denna gången distressade jag först med Gathered Twigs och sedan embossade jag den clear embossing pulver och Copper metall pulver.
2½ kugghjul i trä som redan var fina med vax och annat på sig.
Ett svart snöre och en bit säckväv.
Bilden är från Stamperia - ett set med underbara papper i serien Voyages Fantastique.
Som avslut lite bling på kugghjulen.

Material:
Crealies Tags - flera snygga att välja mellan
Räfflad cardstock / Wellpapp
Distresser ink pads
Tim Holtz ram, just den jag använde kan vara svår att få tag i men finns en ny fin ram "Trinket Frames"
Stamperia - Voyages Fantastique. Ett se med underbara mönsterpapper
Emboss It Dabber från Ranger

Rött bling
Metall Remnant Fragments Metallic Beads från Prima

Önskar er alla massor av kreativit tillsammans med lugn och ro!

/ Marie


Inga kommentarer: