måndag 10 februari 2020

#29faces - Nr 4/29 - Always be yourself!

Jag fortsätter med mina ansikten, ännu ett där jag använt akrylfärg. En härlig blandning av grönt, gult och orange.

Always be yourself!


Hur gjorde jag och vad använde jag?
  • Jag använde Paint On á Grain (blått) A5
  • Jag ritade först mitt ansikte men en 0,5 stiftpenna och fyllde sedan i med en vattenfast tunn tuschpenna.
  • Rollade akrylfärg i olika färger över min sida inkl ansiktet. 
  • Stämplade med bakgrundsstämplar.  
  • Jag grundade mitt ansikte med ett tunt lager vit gesso, så tunt att jag fortfarande såg ansiktets svarta linjer.
  • Sedan började arbetet med att måla mitt ansikte, många lager och mycket försök till "blending" av de olika lagren. 
  • Stencil från med bubblor - blir alltid bra med bubblor och cirklar. Gult, orange i bubblorna tillsammans med skuggor och highlights.
  • Ord stickers från @13arts, jag valde textremsorna "Always be yourself" och "embrace life"
Ni hittar gruppen #29faces på Facebook. På Instagram använder vid #29faces och #29faces2020.
Det går även bra att ladda upp i Skaparlustens kreativa vänner på Facebook - allt för att inspirera varandra.

Kul om ni vill vara med i utmaningen!

/ Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar