söndag 9 februari 2020

#29faces - Nr 3/29 - Kirk Douglas

Kirk Douglas 1916 - 2020. Ett ansikte man sett i filmer och tidningar. Ett känt ansikte ... men ändå svårt att få någon likhet när jag försöker. Men gropen i hakan ger ändå en ledtråd om vem det kan vara.

Nr 3/29 Kirk Douglas 1916-2020


Speciellt nöjd blev jag med rynkorna och den leende munnen där man även ser tänderna. 

Hur gjorde jag och vad använde jag?
  • PaintOn Clairefontaine A5 (orange text)
  • Med en stiftpenna 0,8 ritade jag ansiktets konturer.
  • Sedan tog jag fram Charcoal, Graphite och alla andra pennor som liknar blyerts och började rita detaljer, skuggor, hår m.m.
  • Med ett litet suddgummi tog jag sedan bort lite av skuggor för att få highlights.
  • Upprepade de två sista stegen tills jag var nöjd.


    / Marie











Inga kommentarer: