lördag 28 mars 2020

Dreamer of Dreams! - Art journal

Vad händer om man byter svart Gesso mot vit Gesso men behåller allting annat lika? Jag tänkte nämligen på den sidan jag visat i ett tidigare inlägg - Hope is never lost!, foto längre ner i inlägget. För att ta reda på det så var jag ju bara tvungen att göra en ny sida.

Dreamer of Dreams!


Jämfört med svart Gesso:

Hope is never lost!


Det är verkligen bara en smakfråga. Välkomna till YouTube för att se när jag skapar Hope is never lost! - och tänk er vit Gesso i botten istället .


Samma materiallista till båda sidorna, förutom Gesson:
Material:
XL Canson mixed media journal
Vit Gesso
Metallfärger från Finnabair finns många att välja på, jag använde
Rich Turquoise
Mermaid Teal
Rusty Red
Steampunk Copper
och Silks Bolivian Blue som kan ersättas med Deep Waters
Mina utsansade saker kommer från lite olika Tim Holtz Dies
Övriga dekorationer: Metallkugghjul, paljetter, Micro Beads Copper och Bronze

Hoppas alla mår bra under rådande omständigheter!

/ Marie

#stayhomandcreateart #keepcalmandcreateart #coronatider







Inga kommentarer: