fredag 27 mars 2020

Open your heart - handle with care - Art journal"träff" i Skaparlustens kreativa vänner

Till att skapa min sida använde jag steg framröstade i gruppen Skaparlustens kreativa vänner på Facebook, se längre ner. Det kan ju bli lite hur som med stegen eftersom vi börjar med det förslag till steg som fått mest "gilla". Men denna gången var det en bra följd på stegen.

Open your heart - handle with care!


Hur jag gjorde min sida, kan ni se om ni klickar er vidare till YouTube:


Stegen jag använde var så här:
  1. Använd spatel, istället för pensel, tillsammans med akrylfärg
  2. Stencil 
  3. Stämplar
  4. Servett/silkespapper
  5. Något rostigt
  6. Frikort = gör vad du vill. 
Materialet jag använde:
XL Canson Mixed Media journal
Vit Gesso
Impasto färger från Finnabair i kulörerna:
Dark Chocolate
Linen
Manor Blue
Spatel set om 5 stycken från Artistline
Stencil från Finnabair - Dandelions
Stencil från Tim Holtz, min är tyvärr svår att få tag i men det finns många andra att välja på
StazOn Jet Black
Picket Fence Studios Blender Brushes
Texture Paste från Tim Holtz/Ranger
Spray från Lindys:
Moon Shadow Mist - Burnt Umber
Starburst - Mad Hatter Mint
Starburst - Canna Lily Burnt Orange
Finnabair Wax
Rich Copper
Lucky Emerald
Bronze ageVintage Silk
Textremsor från 7Dots - Air Mail Heat it Craft Tool från Rangers/Tim Holtz - värmefön

Hoppas allt är bra med er!

/ Marie

#stayhomeandcreateart #keepcalmandcreateart #coronatider


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar