tisdag 21 april 2020

Min hatt den har tre kanter - Art journal - Tema Sångtext

Det blev fler sidor skapade under vår art journal "träff" onsdagen 15 april. Vi hade en omröstning på vilka steg vi skulle ha till vår andra sida. Det blev en härlig blandning av tejp och trianglar.

Min hatt den har tre kanter


Det blev en sida i en lite annorlunda stil. I första steget skulle vi använda olika sorters tejp och sen gick det som det gick.

Hur jag skapade min sida och vad jag använde kan ni se om ni klickar er vidare till YouTube, välkomna:


Orsaken till att den blev en trekantig hatt på min "gubbe" var att ett steg löd "trianglar", och varför då inte göra en hatt!

Material jag använt:

XL Canson Mixed Media journal
Vit Gesso
Washitejp
Tim Holtz Paperdolls
Akrylfärger, ex Liquid från Finnabair eller Dina Wakley
Utstansat från bla Tim Holtz dies
Spatel
Stämplar
StazOn Jet Black vattenfast stämpeldyna
Pennor
Water brush

Steg, skisser och annat till våra sidor finns i ett album i gruppen Skaparlustens kreativa vänner på Facebook.

Önskar er massor av kreativitet!

/ Marie

#stayhomeandcreateart #keepcalmandcreateart #coronatider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar