måndag 20 april 2020

Art journal framsida - Mission Inspiration med Tim Holtz

Jag fortsätter min serie med att göra mina framsidor på mina Art journals "fina".  Jag tog mig an mitt svarta album där jag limmar in mina Missions från Art journalutmaningarna i gruppen Mission Inspiration på Facebook. Det blev en framsida i stilen "Tim Holtz" och med lite av hans material.

Mission Inspiration


Hur gjorde jag och vad använde jag?

1. Jag har en låda där jag lägger bitar av papper, stämplade saker och annat som jag plockat fram till projekt men som jag inte använde. Här hittade jag Bokomslaget, den fina lite äldre stämpeln Large Cover, från Tim Holz.
2. Jag hittade också lite pappersremsor och en tag från 7Dots Writers Block.
3. Jag rev en bit naturfärgat papper och limmade som bakgrund.
4. Jag gillar verkligen Tim Holtz Paperdolls och hitta med pojke, precis lagom stor, han fick en stjärna från ett av Tim Holtz Ephemera pack att luta sig mot.
5. Texten "Inspiration" hittade jag på en av pappersremsorna och Mission stämplade jag med ett väldigt gammalt stämpelset från Prima.

Mina art journalsidor inne i albumet gör jag av PaintOn från Clairefontaine i A4 storlek som jag skär ner till måttet 6½ x 8½ för att passa de svarta sidorna i albumet.

Kan avslöja att jag har ett par art journals till utan någon dekorerad framsida ....

/ Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar