söndag 19 april 2020

Piece by Piece - Art Journal tema sångtext

Sångtexter och sångtitlar är ett trevligt sätt att få igång kreativitet på. Under vår art journal "träff" i Skaparlustens kreativa vänner på Facebook hade vi temat "Sångtext eller sångtitel" till vår första sida.

Piece by piece med Kelly Clarkson


En sång som jag kan lyssna på om och om igen och som alltid berör. Även om den är sorgsen har den en positiv klang, det kan bli bättre.

Jag skapade sidan efter sex steg och i en specifik ordning, välkomna till YouTube för att se hur jag gjorde:



Våra steg, skisser och annat hittar du i ett album i gruppen Skaparlustens kreativa vänner.

Material jag använde: 

XL Canson Mixed Media journal
Distresser:
Faded Jeans, 
Stormy Sky, 
Peacock feathers, 
Broken China,
Fired Brick
Sprayflaska till vatten från Tim Holtz/Ranger
Stenciler:
Finnabair Mind Games
Tim Holtz Harlequin
StazOn Jet Black, vattenfast stämpeldyna
Diverse stämplar
Alfabet stämpelset, just det jag har är ett äldre som kan vara svårt att få tag på. Men - Stamperia har ett trevligt set med lagom stora bokstäver - The Alphabet
Pennor

Önskar er alla massor av styrka och kreativitet!

/ Marie

#stayhomeandcreateart #keepcalmandcreateart #coronatider




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar