lördag 4 april 2020

Something to Rembember - Art journalträff med Skaparlustens kreativa vänner

På Skaparlustens Art journalträff i onsdags 1 april hann vi med att skapa två sidor. Till vår andra sida följde vi steg som vi röstat fram i gruppen, se längre ner i inlägget.

Something to Rembember!


Jag njuter av att använda spray och låta det flyta runt i modeling paste! Sen lite glitter på det då kan man inte önska sig mer.

Hur gjorde jag min sida? Vad använde jag för saker? Välkomna in i filmens värld:



Hoppas alla mår bra!

/ Marie

#stayhomeandcreateart #keepcalmandcreateart #coronatider

Material: 
Canson XL Mixed Media journal 7x10
Vit Gesso
Silikonpensel från Finnabair
Modeling paste från Finnabair
Texture Paste från Ranger
Stencil från TCW nr 523 Be in Love (designed av Rebekah Meier)
Spray/Mister från diverse märken
Finnabairs vax, massor att välja på. 
Jag använde:
White Gold
Vintage Gold
Opal Magic Vintage Silk
Glitter
Art Glitter glue
Transparent Foil från 13@rts
Vit Sharpie
Crop-a-dile
Öljetter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar