torsdag 23 juli 2020

Creativity & Imagination - Art journalsida i tema "Hobby"

Under Art journalträffen i Skaparlustens kreativa vänner på Facebook onsdagen 15 juli fick vi ett tema och ett par steg. Temat var - Hobby. Några av stegen var "hemmagjord washitejp" och "hemmagjort kollagepapper/gelliprint/kladdpapper".

Creativity & Imagination


I mina gömmor har jag en trästämpel från Tim Holtz med penslar - aldrig använt men nu äntligen kom den till användning som focal point. Vi skulle använda bokpapper och därför stämplade jag på ett sådan. Jag använde kritor - Neocolor II - till att färga in borsten och lite kladd utanför.
Mitt bakgrundspapper är ett vanligt kopieringspapper. Jag använde det vid ett tidigare projekt när jag gjorde rent min roller och penslar. Jag stämplade med en liten textstämpel och en splash stämpel.
Creativity och Imagination kommer från ett stämpel set från Studio Light - STAMPMM 218 som jag stämplade ovanpå mina två bitar av hemmagjord washitejp (målartejp)

Temat var alltså Hobby och stegen kunde vi göra i valfri ordning, min ordning blev så här:
  1. Hemmagjort kollagepapper/gellipapper/kladdpapper
  2. Bokpapper
  3. Hemmagjord washitejp
  4. Kritor
  5. Snöre
  6. Frikort x 2
Önskar er alla en trevlig fortsättning på juli månad!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar