söndag 8 november 2020

I will catch you if you fall!

November månads Mood Board på Skaparlusten går i lila toner med stänk av vitt och man kan även ana lite brunt men som vanligt är det inte bara färgerna som ska inspirera utan även struktur, form och bilder.

Min första tolkning blev så här:

Spray i olika nyanser av lila till bakgrunden, men inte direkt på bakgrunden utan jag sprayade på en plastpåse och sedan "stämplade" jag på sidan. Titta på videon så ser ni hur jag gjorde.

Jag valde Tim Holtz/Ranger Texture Paste för den liksom suger upp färgerna som är under och använde en stencil från Donna Downey Tangled Pattern.
Min Focal Point består nästan enbart av Tim Holtz produkter: Ram, Paper Dolls, Wildflower #1 men bilden bakom är från ett klippark från Reprint, Cutouts Flowers.

Välkomna till YouTube så ser ni hur jag fick ihop sidan till slut, men det såg förfärlig ut någonstans på mitten:


Så här ser november månads Mood Board ut:

Ta hand om er!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #coronatimes #coronatider

Inga kommentarer: