fredag 6 november 2020

Mustasch! - för att stödja prostatacancerforskningen

Under vår Art journalträff i onsdags var temat till sida två - Monokromatiskt. Sidan skulle också på något sätt innehålla en eller flera mustascher.

Speciellt roligt hade jag med bakgrunden. Det är ett vanligt kopieringspapper som jag rollade på svart, grå arkylfärg samt vit gesso, lager på lager och blev riktigt nöjd med resultatet.
Det kändes som att det behövdes något mer på bakgrund och jag valde att stämpla och embossa med Reprint embossingpulver Black Magic som är lite glittrigt i grönt. Rev några bitar och limma ner. 

Nu till min Focal Point, La Blanche har fina stämplar och en favorit är denna gentleman, han fick dock en större mustasch denna gången. Jag plockade också fram några äldre stämplar från Tim Holtz  i ATC storlek. Vi skulle också ha någon form av fordon på sidan och fram åkte Tim Holtz fina stämpelset med bilar.

Nöjd och belåten både med träffen och faktiskt med mina sidor!

Hoppas alla mår bra!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #coronatimes #coronatider

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar