fredag 29 januari 2021

Secrets - in a hidden place!

Första s.k Mid Month Mini Mission för året har ett tema "Secrets" eller på svenska "Hemligheter".  Det är fri tolkning av temat och jag fick med en gång några idéer. Jag har tidigare bestämt att jag ska försöka hålla mig till det som först kommer upp i mitt huvud och försöka få ner i min journal. 

Secrets - in a hidden place!

På sidan finns det en hemlig dörr till ett hemligt ställe där man kan förvara sina hemligheter. Ser du dörren? Längst ner i inlägget avslöjar jag dörren.

Hur gjorde jag min sida?
1. Jag limmade bitar av boksidor på min sida, lite lager på lager och kors och tvärs.
2. Skapade en rostig känsla med att rolla på färg från DecoArt Fluid Acrylics: Quinacridone Gold - som har en orange ton. Burnt Sienna - en mer ljusbrun ton. Diarylide Yellow - gul och till sist Cobalt Turquoise Hue.
3. Med min Stabilo All 8046 penna skuggade jag runt alla mina pappersbitar.
4. Jag använde Finnabairs stencil Swirly Florals tillsammans med Cobalt Turquoise Hue, men det blev inte så tydligt men gav ändå en känsla av mönster på sidan. Duttade sedan lite turkos färg här och var.
5. Utstansade kugghjul från Tim Holtz Thinlits Die Gearhead och turkos färg. Finnabairs Vax Rich Copper tillsammans med paljetter och bling gjorde så att kugghjulen inte försvann i bakgrunden. 

Nöjd och belåten med min sida och min gömställe kan jag säga Uppdraget utfört / Mission Accomplished!

Så här såg vårt uppdrag ut. Hur hade du tolkat det?

 



Hoppas alla mår bra och fortsätter kämpa på

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #coronatimes #coronatider #missioninspiration

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar