fredag 19 februari 2021

Hands / Händer - ännu ett mini uppdrag

I gruppen Mission Inspiration på Facebook vår vi även ett s.k Mid Month Mini Mission - ett mitt i månaden mini uppdrag. Det brukar vara lite mer fritt skapande men efter inspiration av ett ord. Ordet denna gången var - Hands. 

L O V E


Min första tanke var Björn Skifts "Håll mitt hjärta" som jag tycker är jättefin. Men sedan tänkte jag ett tag till och kom fram med idén teckenspråk där händer verkligen är viktiga.

Jag började med ett mönsterpapper i turkos färg. Jag har en stencil med hjärtan i olika storlek som jag använde mest på höger sida av pappret och använde då röd akrylfärg med en svamp. På vänster sida plockade jag fram Tim Holtz stencil med svirvlar och White Heavy Gesso från Finnabair, också med svamp. Tecknade mina händer och stansade ut L O V E med Tim Holtz Alphanumeric Thinlit dies. 

Mission Accomplished!

Hoppas alla håller humöret uppe och kämpar på

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #coronatimes #coronatider

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar