söndag 21 februari 2021

Always Special - Art Journal & Mixed Media layout

Under Art Journalträffen i Skaparlustens grupp - Skaparlustens kreativa vänner - på Facebook hade vi en utmaning att följa en skiss, använda sju steg i en specifik ordning och gärna använda ett foto som Focal Point. 

Always Special!


Jag valde ett svartvitt foto på min mamma och skapade min layout i en vintage stil. Även om det är relativt mycket färg på sidan så sticker ändå fotot ut. En annan extra utmaning var också att lämna vita/tomma ytor på sidan vilket inte är alldeles lätt när man använder spray.

Välkomna till YouTube så ser ni vad jag använder och hur jag skapar min layout



Material
Paint On Multi Techniques papper (blå)
Finnabairs vackra stencil Tapestry men det finns många fina att välja på
Finnabairs Modeling Paste
Lindy's spray Moon Shadow Mist - Burnt Umber
13@rts spray Chalk Dirty Pink
Finnabair Wax , jag använde Vintage Silk men det finns många att välja på
Blommor från 49 and Market och Little Birdie

Hoppas alla orkar kämpa på!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #coronatimes #coronatider

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar