söndag 28 februari 2021

Silhuett - Mission Inspiration Februari 2021

Utmaningen i gruppen Mission Inspiration på Facebook har under februari månad temat - Silhuett. Tillsammans med färgförslag och steg så kan det bli en riktig utmaning.

Art Sisters - untamed creativity

Eftersom man ska följa vissa steg och använda viss färgkombination så är man lite begränsad, vilket kan vara jättebra då man lär sig mycket och får testa kombinationer man kanske inte använder så ofta. 

Min tanke när det gällde silhuetten var en helt annan från början - en fågel, men sen hittade jag denna fina stencilen med tre tjejkompisar från StencilGirls och kände att den var så mycket bättre. 

Jag skapade mitt eget silkespapper/tissue paper, stämplade genom stencil och skapade resistteknik av bara farten. Hur jag gjorde och vad jag använde kan ni se om ni klickar er vidare till YouTube: 


Så här såg vårt uppdrag ut:

 

Hoppas alla mår bra och fortsätter vara kreativa!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #coronatimes #coronatider

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar