söndag 7 mars 2021

Mixed Media layout - A Gentleman and his car

Ibland kan det vara roligt att kombinera olika tekniker ex Art Journal och Mixed Media. Det var vad jag gjorde med dagens projekt. Ett svartvitt foto på min pappa som ung var starten till min Mixed Media layout i vintage, maskulin stil. 

A Gentleman and his car

Material som stenciler, färg, modeling paste m.m. som man brukar använda i art journaling men tillsammans med dekorationer och andra tekniker som är mer vanliga inom Mixed media, det blev ett roligt projekt att skapa. 

Som bas använde jag ett papper från Frank Garicas fina kollektion "Cartographer". Jag embossade mycket av dekorationerna på min layout. Jag tycker om att använda olika sorters pulver i olika toner när jag embossar. Jag använde denna gången WOW - Metallic Copper, Reprint - Svart Detalj och Reprint - Brun, Ranger Distress powder - Tea Dye. Både utstansade kugghjul i kartong och riktiga metall som dekorationer, jag tycker nämligen det blir en snygg kombination.

Välkomna till YouTube så ser nu hur jag gjorde min LO och hur jag använde mina embossingpulver. 


Hoppas att alla mår bra och fortsätter kämpa på ett tag till!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #coronatimes #coronatider #mixedmedia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar