fredag 16 april 2021

Dinosaurier - ett kort till Albin

Om man är en liten kille som gillar dinosaurier så ska man naturligtvis få ett sådant kort, eller hur?
Mina dinosaurier är av den vänligare sorten för "den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll", ett citat från både Pippi Långstrump och Bamse.

If you are a little boy who likes dinosaurs, of course you should get such a card, right? My dinosaurs are of the friendlier kind for "he who is very strong must also be very kind", a quote from both Pippi Longstocking and Bamse.

Jag tycker det är en utmaning att göra kort till barn, vilka papper ska man välja? Vilken stil ska man göra kortet i?
Bland mina äldre papper hittade jag lämpliga papper från Kaisercraft. Jag använde en thinlits dies från Tim Holtz till mina dinosaurier och färgade dom med distress ink dynor i Rusted Hinge och Faded Jeans. Till vimplarna använde jag en dies från Reprint, en gång i blått cardstock och sedan i mönsterpapper. Texten "Grattis" är från en äldre dies från Crealies - men vilken tur att RoxStamps också har en lika fin dies.
Till ALBIN använde jag Tim Holtz Alphanumeric Thinlits dies ( bokstäver 3/4").
Det tog lite tid men till slut blev jag nöjd och belåten med kortet till Albin. 

I think it is a challenge to make cards for children, which papers should you choose? What style should you make the card in? Among my older papers, I found suitable papers from Kaisercraft. I used a thinlits dies from Tim Holtz for my dinosaurs and colored them with distress ink pads in Rusted Hinge and Faded Jeans. For the pennants, I used a die from Reprint, once in blue cardstock and then in pattern paper. The text is from a Crealis dies - Grattis/Congratulations and for ALBIN I used Tim Holtz Alphanumeric Thinlits dies (letters 3/4").
It took a while but in the end I was happy with the card to Albin.

Tack för du tittade in på bloggen! / Thanks for dropping by on the blog!

/ Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #corona #cardmaking #kortmakeri



 

Inga kommentarer: