lördag 17 april 2021

Jag längter efter ... VÅR! / I'm longing for ... SPRING!

Under en av Skaparlustens Art journalträffar på Facebook var utmaningen att skapa en sida i bara gröna nyanser s.k monokromatiskt på en Gelli Plate. Vi skulle också ha text på sidan som skulle börjat med "Jag längtar efter ..." och sen skulle vi fylla i resten. Vad längtar du efter?

During one of Skaparlustens Art Journal workshops on Facebook the challenge was to create a page in just shades of green so called monochromatic We would also have text on the page that would start with "I long for ..." and then we would fill in the rest. What do you long for?

Jag längtar efter ... VÅR!  / I'm longing for ... SPRING!


En monokromatisk sida ger ofta en känsla av lugn och jag känner att de olika gröna nyanserna verkligen förmedlar det. Välkomna till YouTube där jag hoppas att du får inspiration till att använda några av dina fina bakgrunder skapade med en Gelli Plate

A monochromatic page often gives a feeling of calm and I feel that the different shades of green really convey that. Welcome to YouTube where I hope you will be inspired to use some of your beautiful backgrounds created with a Gelli Plate



Jag hoppas att alla mår bra! I hope everyone is doing well!

Marie 

Material 

Gelli Plates (kärt barn har många namn) 

Akrylfärger i grönt från diverse fabrikat

Stenciler bl a AALL & Create #86

Tim Holtz Thinlits dies
Wildflower
Alphanumerics

Cheesecloth

Snöre

Glitter eller stickles

Inga kommentarer: