söndag 4 april 2021

Plant your own garden of happiness! - Gelliprinting

Jag har några kreativa mål för 2021 och ett är "Gelli plate".  Så, jag plockade fram min platta från GelliArts + Jane Davenport, lite olika akrylfärger, stencil och satte igång att skapa bakgrunder. Jag byggde vidare på en av dom, som blev en fin och ljus art journalsida.

I have some creative goals for 2021 and one is "Gelli plate". So, I took out my plate from GelliArts + Jane Davenport, some different acrylic paints, stencils and started creating backgrounds. I built on one of them, which became a nice and bright art journal page

Plant your own garden of happiness!

En vacker servett fick bli min focal point. Sidan ger verkligen ett löfte om att våren är på gång och sedan sommar.
Välkomna till YouTube där ni ser hur jag gör några bakgrunder och sedan min sida "Plant your own garden of happiness!

A beautiful napkin became my focal point. The page really gives a promise that spring is on its way and then summer.
Welcome to YouTube where you can see how I create some backgrounds and then my page "Plant your own garden of happiness!  




Hoppas alla mår bra! Hope everyone is doing well!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #corona #gelliprinting


Material: 

GelliArts platta / Jane Davenport i A4 storlek, 8x10 inch

4"Gell Press roller 

Dina Wakleys akrylfärger

Finnabairs stenciler, Tapestry. 

Stenciler från Tim Holtz  

Text Stickers från 13@rts

Inga kommentarer: