söndag 18 april 2021

Somewhere in Time - Cardmaking in masculin style - Part 2

Idag är det dags för del 2 där jag skapar kort med papper från BoBunny som heter Memento från kollektionen Somewhere in Time. Mitt första kort ser ni lite längre ner i inlägget. Idag tänkte jag skapa tre stycken kort i storleken A6.

Today it's time for part 2 where I create cards with paper from BoBunny called Memento from the collection Somewhere in Time. You can see my first card a little further down in the post. Today I thought of creating three A6 size cards.

1947 Chrysler


 A Gentleman


Filmstrip

Min plan är att använda ett mönsterpapper och cardstock, och skapa så många kort jag kan. Jag håller också fast vid planen att använda ungefär samma dekorationer på alla korten.

My plan is to use one pattern paper and cardstock, and create as many cards as I can. I also stick to the plan to use roughly the same decorations on all the cards.

Välkomna till YouTube där jag skapar fler kort / Welcome to YouTube where I create more cards


 
 Mitt första kort:

YouTube video: 



Önskar er alla massor av kreativitet! / Wish you all lots of creativity!

/ Marie

Material:

BoBunny mönsterpapper - Memento från kollektionen Somewhere in Time.
Mörkblått/mellanblått cardstock
RoxStamp Dies - Grattis med kugghjul
VersaMark eller Ranger embossing dyna
Embossing pulver från Reprint:
Peanut
Pearl Blue
Gold
Distress ink Faded Jeans
Finnabair vax Rich Copper
StazOn Midnight Blue - eller annan vattenfast blå stämpeldyna
Reprint Cutouts - Vintage Transport
Snöre, blommor och diverse bling
Tim Holtz Paperdolls eller Baseboards Dolls
Vit cardstock
Kugghjul i metall
EK Sucess Filmstrip punch
A4 Vellum ark - Musik

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #corona #cardmaking #kortmakeri


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar