söndag 16 maj 2021

I lied about being the outdoors type! - Art journalträff med Skaparlustens kreativa vänner

Maj månads Mood Board hos Skaparlusten är i färgen Lime och en valfri färg. Naturen under våren exploderar i många olika gröna nyanser där några faktiskt är just, lime. Rött eller orange tycker jag är en snygg accentfärg till lime.

This month's Mood Board at Skaparlusten is in the color Lime and a color of your choice. Nature in the spring explodes in many different shades of green where some are actually just, lime. I think red or orange is a nice accent color for lime.

I lied about being the outdoors type!


Jag gillar att skapa bakgrunden med stencil och modeling paste och sedan låta spray rinna runt. Jag tog Finnabairs wax i Vintage Silk (Opal Magic) och strök lätt över de upphöjda områdena.
Jag ville ha något med blommor som focal point. Jag testade lite olika varianter men till slut blev det en blomma från Tim Holtz Thinlits dies Wildflower.
Jag får ett leende på läpparna när jag ser den fint kläda damen och sedan läser texten. Hon ser verkligen trött och uppgiven ut, på helt fel plats i livet. Så kan det gå när man låtsas vara något man egentligen inte är. 

I like to create the background with stencil and modeling paste and then let the spray float around. I took Finnabair's wax in Vintage Silk (Opal Magic) and lightly stroked the raised areas. I wanted something with flowers as a focal point. I tried a few different varieties but in the end it became a flower from Tim Holtz Thinlits dies Wildflower. 
I get a smile on my face when I see the nicely dressed lady and then read the text.
She looks really tired and dejected, in the wrong place in life. This can happen when you pretend to be something or someone that you don't really are.

Välkomna till YouTube / Welcome to YouTube

 



Så här ser månadens Mood Board ut / This is how the Mood Board looks like


Jag önskar er massor av kreativitet! / I wish you lots of creativity!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #corona #moodboard #artjournal #artjournalträff

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar