torsdag 4 juli 2024

Runda Akvarellpapper - GästDT - Jessica

 Runda Akvarellpapper




Jag fick två olika akvarellpapper att prova och utvärdera av @skaparlusten.se Båda papprena är runda akvarell, men i olika storlekar. 


Detta första är ett @magnani1404paper ø16cm/6,3" 300gsm, grovkornig naturvitt 100% bomullspapper, och det är limmat.
Det första jag märkte när jag använde det är hur stor skillnad det är att använda ett papper på cellulosa jämfört med 100% bomull. Det är som en annan värld. Jag har en tendens till att överarbeta pappret men det är inte lätt att göra det med bomullen. Bara att låta pappret torka mellan lagren och sen på med mer vatten och färg ☺️ Och pappret förblir blött längre, vilket gör det lätt att hitta en häftig abstrakt sak, men mer om det senare... Färgerna som jag använt är @primamarketinginc i Currents och Decadent Pies

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar