söndag 1 september 2019

Steampunk flowers - Mixed media tag

Visst är det roligt att göra kort men ibland kan det vara roligt att göra något lite annorlunda. En tag t ex, att sätta ovanpå en present istället för ett kort.

Steampunk flowers























Min utmaning till mig själv var att bara använda rester från andra projekt och det lyckades jag med. Förutom tagen i chipboard, öljetterna och Tim Holtz textremsa är allt annat rester. Ibland blir jag faktiskt mer kreativ när jag har mindre saker att jobba med.






















På Facebook finns en trevlig grupp som heter SASPC Open Studio där det pågår utmaningar i steampunkstil varje månad. Tillhörande blogg med mer info SanDee & amelie's Steampunk challenges
 


 




















 Jag spelade in medan jag skapade mig tag, så ni är hjärtligt välkomna till YouTube för en liten video: 



Hoppas ni har fått utlopp för er kreativitet under sommaren!
/Marie

På videon visar jag vad jag använder men till er som tycker om länkar kommer här en materiallista

Material:

En ½ tag från ett äldre papper från Prima
Reprint klippark Old style Cutouts
Svart Gesso från Finnabair
Finnabair vax: Old Silver och Rich Copper
Distresser: Walnut stain och Black Soot
13arts film - transparent foil, rester från en kurs i Polen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar