söndag 8 september 2019

You are Amazing!


Jag har kopplat av med lite mixed media - en klocka i steampunk stil. Äntligen har det kommit en ny Big Dies från Tim Holtz med en stor vacker klocka - Timekeeper. Som bakgrund till klockan har jag en träplatta.

You are Amazing!





















Jag använde akrylfärger i brunt, orange/koppar, gult och turkos. Jag stämplade med en stämpel och med kopparfärg på bakgrunden. Jag gillar verkligen färgkombinationen.
En äldre stämpel från La Blanche till min dam. Ett mellanstort hjärta av lera och lite små metallkugghjul som dekorationer.  Sen är det ju ett måste, nästan i all fall, med lite art stones som också fick lite färg på sig. Orden är denna gången från 13@rts.

Gillar ni utmaningar? Om ni gillar utmaningar i steampunk, mixed media eller industriell stil så finns en trevlig grupp på Facebook som heter SASPS Open Studio, tillhörande blogg med utmaningar som heter SanDee & amelie's Steampunk Challenge.

Material:

Träplatta eller en platta i chipboard
Klocka - från Tim Holtz Big Dies - Timekeeper
Lera - Bright and Light Clay FMM
Form med hjärta

Akrylfärger
Svart Gesso från Finnabair
Mini Art stones och Medium Art stones
Stickers från 13@rts - Vintage Moments

Som vanligt önskar jag er en härlig höst med massor av kreativitet!

/ Marie


Inga kommentarer: