onsdag 7 april 2021

Somewhere in Time - Cardsmaking in masculine style - Part 1

BoBunny har alltid varit en av mina favoriter när det gäller mönsterpapper, speciellt deras mer maskulina papper. Idag skapar jag kort med ett papper som heter Memento från kollektionen Somewhere in Time.

BoBunny has always been one of my favourites when it comes to pattern paper, especially their more masculine paper. Today I create cards with a paper called Memento from the collection Somewhere in Time.


Min plan är att bara använda ett mönsterpapper och cardstock, och skapa så många kort jag kan. Jag tänker också använda ungefär samma dekorationer på alla korten.

My plan is to only use one pattern paper and cardstock,  and create as many cards as I can. I also plan to use roughly the same decorations on all the cards.

Välkomna till YouTube där jag skapar kort nr 1 / Welcome to YouTube where I create card No. 1:

 


 
Välkommen tillbaka för del 2 / Welcome back for part 2

Önskar er alla massor av kreativitet! / Wish you all lots of creativity!

/ Marie

Material:

BoBunny mönsterpapper - Memento från kollektionen Somewhere in Time.
Mörkblått/mellanblått cardstock
RoxStamp Dies - Grattis med kugghjul
VersaMark eller Ranger embossing dyna
Embossing pulver från Reprint:
Peanut
Pearl Blue
Gold
Distress ink Faded Jeans
Finnabair vax Rich Copper
StazOn Midnight Blue - eller annan vattenfast blå stämpeldyna
Reprint Cutouts - Vintage Transport
Snöre, blommor och diverse bling
Tim Holtz Paperdolls eller Baseboards Dolls
Vit cardstock
Kugghjul i metall
EK Sucess Filmstrip punch
A4 Vellum ark - Musik

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #corona #cardmaking #kortmakeri

 

Inga kommentarer: